Kérjük figyelmesen olvassa el jelen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF).
A vásárlással egyidejűleg a Megrendelő nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF -et megismerte és annak minden pontját magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A weboldal működésével, a rendelés és szállítás általános folyamatával kapcsolatosan itt, valamint vevőszolgálatunkon (Tel: +36 30 278 4699, e-mail: info@albapapirhigienia.hu tájékozódhat. Amennyiben nem ért egyet és nem fogadja el jelen ÁSZF -et, úgy kérjük, hogy ne vásároljon a weboldalról.
Irányadó jog
A Weboldal általános szerződési feltételei a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok irányadóak, így különösen:
• az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII tv.,
• az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv.;
• az 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.);
• a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet;
rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadóak.
Szerződő felek:
Az ÁSZF az alábbi Felek között jön létre határozatlan időre:
A Szolgáltató:
Fuvarozó/Szállítmányozó:
A Szolgáltató az áru fuvarozását fuvarozó, illetve szállítmányozó szolgáltató igénybevételével végzi. A fuvardíjat, illetve szállítmányozási költségeket közvetített szolgáltatásként, a fuvarozó, illetve szállítmányozó mindenkor hatályos díjszabása szerint számítja fel.
A fuvardíj pontos összegéről a megrendelést megelőzően a Szolgáltató honlapján tájékoztatja a Megrendelőt.
Fuvarozó/Szállítmányozó:
A Fuvarozó/Szállítmányozó áruinkat a saját általános szerződési feltételeik alapján szállítják.
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
Az ÁSZF célja
A Szolgáltató által meghatározott ÁSZF célja, hogy:
Az ÁSZF nyelve
A szerződés nyelve: magyar.
Az ÁSZF tárgyi, területi és időbeli hatálya
Az ÁSZF kiterjed:
Jelen szerződés teljesítésének helye – függetlenül a Megrendelő honosságától és a fuvarozás, szállítmányozás helyétől – a Szolgáltató székhelye.
Az ÁSZF és annak minden módosítása a Szolgáltató által a weboldalon nyilvánosságra hozatalától, a visszavonásig hatályos.
Az ÁSZF elfogadása a Megrendelő részéről
Megrendelő a megrendeléssel egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit a megrendeléskor megismerte, és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el.
A Weboldal-szolgáltatás igénybevétele
Szolgáltató a Megrendelő részére az alábbi feltételek szerint nyújtja a Weboldal-szolgáltatást.
A szolgáltatás igénybevétele
A megrendelések leadása a Weboldalon kizárólag elektronikus úton lehetséges a www.albapapirhigienia.hu weboldalon.
A termékek mellett feltüntetett ár az adott árucikk bruttó vételára, amely már az általános forgalmi adót is tartalmazza, azonban nem tartalmazza a fuvardíjat, szállítmányozás költségét.
Az árucikkek mellett található fotók szimbolikus fotók, az árucikkek csomagolása, megjelenése ettől eltérhet.
A weboldalon feltüntetett termékek csak a Szolgáltató által megjelölt célra használhatóak.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a Megrendelőt terheli, kivéve, ha a Szolgáltató előzetesen vállalta a szállítás költségét.
2. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
Általános jellemzők:
A megrendelés akkor jön létre, amikor a Megrendelő a megrendelést végső formájában jóváhagyja, az internetes felületen a Szolgáltató részére elküldi. A Szolgáltató a megrendelések beérkezésekor fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció adatainak valódiságának vagy értelmezhetetlenségének ellenőrzése során, a megrendelés adatait törölje, és a feladott megrendelést érvénytelennek minősítse. A Szolgáltató a szerződést nem iktatja, nem tárolja, A Szolgáltató magatartási kódexet nem alkalmaz, jelen ÁSZF magatartási kódexnek nem minősül.
3. MEGRENDELÉS, VÁSÁRLÁS FOLYAMATA
A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, méreteit az árucikkek információs oldalán lehet megismerni.
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, mely magyar forintban értendő, és az általános forgalmi adót már tartalmazza, viszont a termék szállítási díját nem foglalja magában.
A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, akkor a szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, melynek ismeretében a Megrendelő elállhat a vásárlási szándékától.
A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül a Megrendelőtől csak akkor fogadja el, ha a Megrendelő a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Megrendelés feladására felhasználói regisztrációt követően/felhasználói fiókba belépést követően a Kosár funkció használatával van lehetőség.
A Megrendelő a kiválasztott termékekeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található "Kosárba" gomb használatával teheti a terméket, itt adhatja meg a kívánt mennyiséget is.
A ikonnal ellátott gombra kattintást követően van lehetőség a Kosár tartalmának a megtekintésére, termék(ek) kosárból való törlésére.
Amennyiben a Megrendelő a Kosár tartalmát véglegesítette, a "Termékek megrendelése" alatti űrlapon tudja a felhasználói fiókjában megadott/tárolt adatokat átnézni/módosítani, mint például a megrendelő adatait, számlázási adatokat, szállítási adatokat, átvétel módját, illetve "egyéb" információkat is.
A megrendelés feladására, a "mehet" gombra kattintást követően kerül sor.
Adatbeviteli hibák javítása
A Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Web áruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására így például: kosárból törlése a terméknek, újabb termék belehelyezése a kosárba, kapcsolat adatok módosítása, számlázási adatok módosítása, szállítási adatok módosítása.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Megrendelő által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján, visszaigazolja a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítás módját. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
A Megrendelő egy következő e-mailben tájékoztatást kap a szállítási határidőre és a pontos szállítási költségre vonatkozólag. A második megküldött e-mail minősül a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással szerződés jön létre a Szolgáltató és Megrendelő között. E szerződés nem minősül írásban foglalt szerződésnek. A Szolgáltató azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelés ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősül.
Ha a Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vett észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt kérjük legkésőbb 1 napon belül a Szolgáltató felé jelezni. Szintén kérjük, hogy a téves rendelést, vagy visszamondást is írásban jelezze a Szolgáltató felé.
Megrendelés utólagos módosítása
A Megrendelést leadását követően a Szolgáltató díjmenetesen lehetőséget biztosít a rendelés módosítására. A megrendelést az info@albapapirhigienia.hu email címre küldött nyilatkozattal módosíthatja a Megrendelő.
A Megrendelő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
4. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
Szállítás, átvétel módja
A megrendelés átvételi módját a megrendelés folyamán, a megrendelő űrlapon tudja kiválasztani és megadni a Megrendelő.
Inyenes szállítás
Ingyenes szállítás Budapesten, netto 80.000 Ft megrendelés felett.
Ingyenes szállítás Székesfehérváron, netto 40.000 Ft megrendelés felett.
Fizetés: Előre utalással, vagy készpénzzel a szállítónak.
Személyes átvétel
Személyes árúátvétel telephelyünkön 8000 Székesfehérvár, Zámoly utca 5., nyitvatartási időben.
Fizetés: Előre utalással, vagy készpénzzel.
Kiszállítás futárszolgálattal
A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut elsődlegesen a Magyar Posta Zrt. (1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.) futárszolgálattal szállítatja ki. A készleten lévő termékek teljesítési határideje várhatóan 5 napon belül, amennyiben a megrendelt termék nincs készleten úgy a teljesítés maximum 30 nap. Az érvényes szállítási díjakról a Szállítási díjak oldalon tájékozódhat a Megrendelő.
A szállítási díjról és a teljesítési határidőről a megrendelést követően e-mailben tájékoztatjuk az Ügyfelet. Szállítási határidő: a csomag feladását követő munkanapon szállítja ki a Magyar Posta Zrt.
Fizetés:
Megrendelő a vásárolt áru ellenértékét az MPL Futárszolgálat munkatársának az áru átvételekor készpénzben (utánvét). A Futárszolgálat a készpénz átvételéről bizonylatot ad. Szolgáltató részteljesítést nem vállal, a Futárszolgálat munkatársa részteljesítést nem fogadhat el! Amennyiben a rendelés átvételét Megrendelő megtagadja, Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Megrendelő, valamint esetlegesen közben leadott rendeléseit érvénytelenítse egyéni mérlegelés alapján.
Előre utalás esetén a regisztrációnál megadott e-mail címre díjbekérő kerül küldésre, a díjbekérőn szereplő bruttó összeg beérkezése után előleg számla kerül kiállításra, a csomag átvétele után pedig kiállításra kerül a végszámla.
Sikertelen kézbesítés esetén:
Általános kiszállítási határidőnél a szállító két alkalommal kísérli meg a megrendelt áruk átadását. Ezután a megrendelést a Szolgáltató minden esetben érvénytelennek nyilvánítja és törli.
5. A MEGRENDELŐ JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
Az elállás joga
A Megrendelő az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Megrendelő a vásárlástól, a megrendelt terméket tartalmazó csomag átvételétől számított 14 napon belül – figyelemmel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 20-22. §-ára – indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Elállás esetén a terméket sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban a Megrendelő nevének feltüntetésével Megrendelő saját költségén kell a Szolgáltató címére (Alba-Papír-Higiénia Kft 8002 Székesfehérvár, Postafiók 2.) visszajuttatnia. Szolgáltató a Megrendelő által kifizetett teljes vételárat az elállást követő 14 napon belül visszatéríti.
Megrendelő az elállási jogát a mellékelt nyilatkozat-minta útján, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával gyakorolhatja.
Szolgáltató azon írásbeli elállási nyilatkozatokat fogadja, amely alapján, Megrendelő személye és megrendelés egyértelműen beazonosítható. Javasoljuk a jelen ÁSZF mellékleteként csatolt minta alkalmazását.
Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket Szolgáltatónak kell viselnie, azonban, ha a Megrendelő nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, az ebből adódó többletköltségeket a Szolgáltató nem köteles megtéríteni. Utánvéttel visszaküldött csomagot a Szolgáltató nem vesz át.
A Megrendelő, elállás esetén, a csomagot haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül köteles visszajuttatni Szolgáltató részére.
Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve a termék Szolgáltató részére történő visszaküldésért fizetett költséget, valamint a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásis fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. A kettő időpont közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A Szolgáltató kizárólag teljesen sérülésmentes, minőségében, értékében megtartott, nem csökkent termék visszaszolgáltatása esetén téríti vissza a teljes vételárat. A Megrendelő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Szolgáltató esetleges kára
Amennyiben a visszahozott áruról kiderül, hogy károsodott, és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet értelmében a termékben okozott értékcsökkenés megtérítését a Szolgáltató követelheti a Megrendelőtől.
Szolgáltató a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítésére igényt tart.
6. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Megrendelő elsődlegesen– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha Szolgáltató nem vállalta a kijavítását vagy kicserélést, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet Megrendelő, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Megrendelő (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Megrendelő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Szolgáltató által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
A termék hibája esetén Megrendelő– választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven (fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetén 1 éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igény kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.
7. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Panaszügyintézés
Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:
Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el, a reklamációt a bejelentést követő 30 napon belül kivizsgálja.
Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt, a panaszos által megadott elérhetőségen.
Társaságunk a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.
A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Nyilvántartásba vevő jegyző:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály:
Békéltető testület
A termék minőségével, biztonságosságával és termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
További tájékoztatást kaphat a Megrendelő a következő weboldalon: www.bekeltetes.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
Bírósági eljárás
Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elötti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló2013. évi V törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Online vitarendezési lehetőség
Webcím: www.ec.europa.eu
Melléklet
Elállási nyilatkozat melléklet:
Elállási nyilatkozat letöltése (.pdf)
Elállási nyilatkozat letöltése (.doc)
Alba-Papír-Higiénia Kft.
Utolsó módosítás: 2021.